Wannafind bliver til DanDomain og ScanNet. Nye kunder vil blive henvist til én af disse, mens eksisterende kunder fortsat kan købe produkter via kontrolpanelet eller ved at kontakte os.

Tilret butik i forhold til krav fra Nets (Tidl. PBS)


Nets og Teller stiller en række krav til din net-butik for, at den kan godkendes til at tage imod onlinebetaling med kreditkort. Det er vigtigt, at du læser disse krav grundigt igennem og efterlever dem til punkt og prikke. Bemærk: Det er butikkens eget ansvar at efterleve deres krav. Kravene omfatter:
 

Informationer, som kunden skal kunne se, inden betalingen foretages:
  • En komplet beskrivelse af de ydelser/produkter, der tilbydes. Eller med andre ord: Kunden må aldrig være i tvivl om, hvad der betales for.
  • En entydig opgørelse af det samlede beløb, der trækkes på kortet - herunder fragt, moms etc.
  • Salgs- og leveringsbetingelser herunder regler for fortrydelse. I disse betingelser skal der ligeledes beskrives de betalingsmetoder, forretningen tilbyder.
  • Kontaktinformationer til butikken, navn, adresse, e-mail og/eller telefonnummer, samt CVR-nr.
  • En angivelse af hvilken valuta, der handles i (f.eks. DKK eller EUR).
  • Eventuelle eksportrestriktioner.
  • Entydig angivelse af forsendelsespolitik (hvornår modtager kunden sine varer).
  • Samtlige korttyper, der understøttes af butikken, skal grafisk vises på en af butikkens sider. Der skal tages hensyn til, at kunder anvender forskellige type browsere og skærmopløsninger. Den grafiske visning af kreditkortene skal kunne ses ved en opløsing på 640x480 uden at skulle scrolle. Kortlogoer kan findes enten hos os eller hos Nets/Teller.


Ordrebekræftelse/kvittering
Når købet har fundet sted, skal kunden modtage en ordrebekræftelse/kvittering - enten i form af et skærmbillede eller i form af en e-mail. Denne bekræftelse skal som minimum indeholde følgende:

  • Butikkens navn
  • Butikkens e-mailadresse
  • En komplet beskrivelse af de ydelser/produkter, der er købt
  • Et ordrenummer (forretningens interne ordrereference)
  • Transaktionsdatoen
  • Transaktionsvalutaen (f.eks. DKK eller EUR)
  • Det samlede beløb, der bliver trukket på kundens kreditkort
  • Transaktionsnummer
  • Forventet leveringsdato
  • Status for transaktionen (gennemført/afvist)
  • Det angivne beløb må ikke overstige beløbet angivet i ordreformularen

Fandt du ikke dit svar i denne artikel? Ring til kundeservice på 70 23 55 66