Outlook fejlkoder


Outlook eller Outlook Express kommer altid med en fejlkode når en opgave mislykkes. Herunder vil du kunne se de forskellige fejlkoder, og aflæse hvad de betyder og forslag til en mulig løsning.

  • 0x800CCC00, LOAD_SICILY_FAILED
    Autorisering blev ikke indlæst.
    • Luk Outlook Express og åben den igen
    • Vent 20-30 minutter, så serveren kan lave et reset på din konto, og prøv igen.
    • Slet din email konto og opret den igen.
  • 0x800CCC03, ALREADY_CONNECTED
    Anden session igang på server fra denne konto
    • Der er en anden session igang på serveren. Vent 20-30 minutter og prøv igen.
  • 0x800CCC05, NOT_CONNECTED
    Der blev ikke oprettet forbindelse til serveren.
    • Kontroller din e-mail adresse i instillinger for kontoen.
  • 0x800CCC11, INVALID_ADDRESS_LIST
    Navnet på adresse listen er ikke gyldig eller du har ikke adgang til denne liste.
    • Prøver du at sende til en mailing liste som du ikke har adgang til?
    • Kontroller at du har stavet navnet på mailinglisten korrekt og prøv igen
  • 0x800CCC15, SOCKET_CONNECT_ERROR
    Der opstod en TCP/IP fejl under forsøget på at oprette forbindelse til serveren.
    • Prøv at angive ip adressen på serveren, istedet for navnet på serveren.
    • Opret en ny konto og slet den gamle.
  • 0x800CCC16, INVALID_ACCOUNT
    Kontonavnet ikke genkendt af serveren.
    • Kontroller at du har indtastet kontonavn og adgangskode rigtigt.
  • 0x800CCC17, USER_CANCEL
    Brugeren afbrød handlingen.
    • Har du trykket på "Annuller" imens du hentede post? Hvis ja, så hent post igen.
    • Prøv at genstarte computeren.
    • Du kan have en stor eller korrupt mail der ligger og blokere. Slet denne mail fra serveren.
  • 0x800CCC18m, SICILY_LOGON_FAILED
    Kunne ikke logge på serveren med godkendelse af sikker adgangskode (Secure Password Authentification).
    • Sørg for at der ikke er hak i "Log på med godkendelse af af sikker adgangskode"
    • Prøv at oprette en ny konto med de samme oplysninger og slet den gamle konto.
  • 0x800CCC19, TIMEOUT
    Der opstod en timeout under kommunikation med serveren.
    • Luk alle programmer og forbindelser og søg efter filen POP3UIDL.DBX og slet den. Genstart derefter computeren.
    • Der ligger måske en korrupt email, eller en email med en meget stor vedhæftet fil, på serveren. Slet denne.
    • Dette problem kan skyldes en antivirusprogram eller en firewall, der ligger og forstyre kommunikationen. Prøv at deaktivere eller afinstallere sådanne programmer.
  • 0x800CCC1A, SECURE_CONNECT_FAILED
    Kunne ikke logge på med "Godkendelse af sikker adgangskode".
    • Den udbyder du bruger benytter sig ikke af "Sikker Adgangskode". Slå dette fra under instillinger for din konto.
  • 0x800CCC78, SMTP_REJECTED_SENDER
    Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var 'afsender-adresse'.
    • Sørg for at din e-mail-adresse er indtastet korrekt inklusivt domænenavn. Og sørg for at der ikke står noget i "Svar adresse", medmindre dette er meningen.
    • Slet den mail du har liggende i "Udbakke" og send igen.
  • 0x800CCC79, SMTP_REJECTED_RECIPIENTS
    Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'modtager-adresse'.
    • Sørg for at modtager-adresserne er indtastet korrekt.
    • Melder den samtidigt "Serverfejl 550 Relaying denied"? Sørg da for at den udgående post-server tilhører din internet/mail udbyder.
  • 0x800CCC90, POP3_RESPONSE_ERROR
    ERR no such message
    • Der ligger måske en email med korrupt header på serveren. Log på via webmail og slet mail.
  • 0x800CCC91, POP3_INVALID_USER_NAME
    Brugernavnet blev afvist
    • Dette skyldes at man har sat et antivirus program til at scanne indgående post. Deactiver email scanningen.
  • 0x800CCC92, POP3_INVALID_PASSWORD
    Du kunne ikke logge på e-mail-serveren, da den angivne adgangskode ikke er gyldig.
    • Kontroller at kontonavn og adgangskode er skrevet rigtig
    • Skriv adgangskoden i kontonavn-feltet og kopier den ned i adgangskode-feltet.
    • Opret en ny konto og slet den gamle (Opret den nye konto før du sletter den gamle).

Fandt du ikke dit svar i denne artikel? Ring til kundeservice på 70 23 55 66