En Bounce mail er en automatisk statusmail, der bliver leveret til afsenderen, i tilfælde af at en afsendt e-mail ikke kunne nå frem til den ønskede modtager. Det kan være en god ide at håndtere sine bouncemails korrekt, således at man ved hvorfor og hvilke e-mails der er fejlet, hvorved man kan rette op på det inden næste udsendelse. Hvis du ønsker at foretage en eventuel fejlsøgning på afviste mails, skal du bruge en bounce server. Her kan du opsætte din egen eller anvende den server, der er tilknyttet eks. dit Wannafind Webhotel, Mailhotel eller Hosted Exchange. Sådan gør du: |
1. Log ind i MailMarketing og klik på kontaktlister og derefter på rediger for den kontaktliste du ønsker at opsætte bounce håndtering på.
|
2. Når du er inde og redigere kontaktlisten, så kan du sætte et flueben i boksen Ja, jeg vil behandle afviste emails for denne liste som findes i bunden af siden.
|
3. Her skal du udfylde oplysningerne på den mailserver og mailkonto, som skal håndtere dine bounce e-mails. Bemærk, at mailserveren og mailkontoen (e-mail adressen) skal eksistere for at det vil virke.
|
4. Du kan nu teste, at det virker, ved at klikke på Test afvisningsindstillinger. Hvis denne fejler, så bør du gennemgå og sikre dig at server og kontooplysningerne herover er korrekt indtastet.
|
5. Når testen er gennemført vil dit system være sat korrekt op.
|