Wannafind bliver til DanDomain og ScanNet. Nye kunder vil blive henvist til én af disse, mens eksisterende kunder fortsat kan købe produkter via kontrolpanelet eller ved at kontakte os.

Tilføj dit domæne


For at kunne komme til at arbejde med dit domæne i Office 365, skal det tilføjes under Indstillinger > Domæner. Tryk på knappen ”Tilføj domæne”


Skriv dit domæne ind, og tryk på Næste. Du vil næstefter blive præsenteret med nogle muligheder for at validere at du ejer domænet.
Du kan validere enten med en TXT record eller en MX record, Wannafind anbefaler validering vha. TXT record, som den du får på den første side du kommer til.



TXT recorden skal oprettes vha. din DNS server, ligger dit domæne hos Wannafind har vi gode muligheder for at hjælpe med oprettelsen. Recorden skal oprettes uden et navn, dvs. den bare skal ligge på domænet direkte (og ikke f.eks txt.mitdomæne.dk), og skal hedde MS=msxxxxxxxx, hvor x’erne repræsentere dit unikke ID, som er forskelligt fra domæne til domæne.

Tryk derefter Bekræft, og så skal din record gerne blive valideret mod Office 365. Hvis ikke, så giv det 5-10 min, og tryk på Bekræft igen. Grunden til dette er at DNS records kan tage noget tid om at blive oprettet og synkroniseret, faktisk kan det tage op til 48 timer.

Resten af guiden bør du vente med indtil du har oprettet mailbokse. Dine mailbokse kan nu oprettes med dit domænenavnet frem for en ”.onmicrosoft.com”-adresse. Se punktet Oprettelse af postkasser.

Hvis du er på plads med email adresser og alt, så kan du fortsætte konfigurationen af domænet. Det indbefatter at du bla. laver om i en MX record, det er den fortæller hvor mail skal dirigeres hen, når man sender til dit domæne. Når du laver de resterende records om, så flytter du alt trafik til Office 365.



Fandt du ikke dit svar i denne artikel? Ring til kundeservice på 70 23 55 66